-
3-1
W określeniu wpływu Banku na środowisko, otoczenie ekonomiczne i społeczeństwo wzięto pod uwagę przede wszystkim: analizy i informacje zwrotne otrzymywane od interesariuszy (w tym: akcjonariuszy, inwestorów, analityków finansowych, analityków agencji ratingowych oraz analityków giełdowych). Podstawą analizy były zapisy Strategii ESG oraz strategii biznesowej Banku, oraz wymogi regulacyjne, w tym
- Wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/95/UE z 22 października 2014 roku zmieniającej dyrektywę 2013/34/UE w odniesieniu do ujawniania informacji niefinansowych i informacji dotyczących różnorodności przez niektóre duże spółki oraz grupy (zaimplementowanej do prawa polskiego w postaci zmian do Ustawy o Rachunkowości),
- Wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 roku w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych,
- Dobre Praktyki Spółek Notowanych na GPW 2021,
- Wytyczne do raportowania ESG wydane przez GPW,
- Wytyczne European Securities and Markets Authority (ESMA),
- Wymogi wynikające z zasad raportowania w ramach Grupy Kapitałowej PZU.
-
3-2
Na podstawie analizy zidentyfikowano następujące tematy, które zostały uznane za istotne do zaraportowania w Oświadczeniu:
- Czynniki mające wpływ na działalność Banku
- Wsparcie transformacji energetycznej
- Produkty o charakterze „zielonym” i „zrównoważonym”
- Zmiany regulacyjne dotyczące obszaru „sustainable finance”
- Ograniczenie śladu węglowego, ochrona zasobów środowiska naturalnego
- Zaangażowanie społeczne
- Odpowiedzialna sprzedaż, zarządzanie jakością usług
- Kapitał ludzki, warunki pracy i rozwój pracowników
- Etyka w biznesie i ład korporacyjny
- Inkluzywna organizacja – rozwój, różnorodność i równość
- Przestrzeganie praw człowieka i pracownika, odpowiedzialność w łańcuchu dostaw
- Rozwój innowacji w działalności biznesowej
Powyższe tematy zostały wyodrębnione zgodnie z zasadą podwójnej istotności, tj. jako tematy, które w sposób istotny wpływają na działalność Banku Pekao (1) oraz jako tematy, poprzez które Bank Pekao wywiera wpływ na otoczenie swoich interesariuszy (2). Każdy temat uznany za istotny opisany jest z perspektywy podejścia do zarządzania nim, z uwzględnieniem odpowiadających danemu procesowi wskaźników.